Το ενδιαφέρον του ανθρώπου για την Ποιότητα ήταν πάντα συνυφασμένο με τον τρόπο ζωής του, πόσω μάλλον σήμερα, που η παροχή υψηλών ποιοτικών στάνταρντ για προϊόντα και υπηρεσίες στον καταναλωτή, σε συνδυασμό με την ικανοποίηση των πάγιων αναγκών του, αποτελούν τη βάση μιας επιχείρησης για την επιβίωσή της αλλά και για τη μελλοντική της ανάπτυξη στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
Ο ανταγωνισμός στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία χαρακτηρίζεται πλέον από τέσσερα δεδομένα που αφορούν τις ικανότητες και συγχρόνως επηρεάζουν την πορεία μιας επιχείρησης στο σύγχρονο δυναμικό περιβάλλον:
- Την κατανόηση των αναγκών του πελάτη και την παροχή προϊόντων ή υπηρεσιών που τις καλύπτουν, στο καλύτερο δυνατό κόστος για την επιχείρηση και στην καλύτερη δυνατή τιμή για τον πελάτη.
- Την παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών.
- Την ακολουθία των δεδομένων του εξωτερικού περιβάλλοντος: πολιτικά γεγονότα, τεχνολογικά δεδομένα, κοινωνικά χαρακτηριστικά
- Την πρόβλεψη των αναγκών της αγοράς για την κάλυψή τους πριν από τον ανταγωνισμό.
Στη Βιομηχανία Τροφίμων ως Ποιότητα νοείται μια φιλοσοφία, ένα δόγμα, ένα μέσο βελτίωσης της λειτουργίας της αλλά και ο βαθμός στον οποίο ένα συγκεκριμένο προϊόν ή μία υπηρεσία, ικανοποιεί τις απαιτήσεις των πελατών της.
Καθώς η ασφάλεια και η υγιεινή είναι απαραίτητοι παράγοντες στη διαχείριση των τροφίμων, ένας μόνιμος Ποιοτικός Έλεγχος μέσω λεπτομερών μικροβιολογικών, φυσικοχημικών και οργανοληπτικών ελέγχων, εγγυάται ένα σταθερό και προκαθορισμένο επίπεδο Ποιότητας και εξασφαλίζει την εμπιστοσύνη του πελάτη, έννοιες που στη Βιομηχανία Τροφίμων υπηρετούνται ως “Διασφάλιση Ποιότητας”.