Your list

Σύνδεση

Email*
Κωδικός*
Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Millenial: Χτίζοντας τη διατροφική κουλτούρα του αύριο

Millennial (ή αλλιώς οι γεννημένοι μεταξύ 1981 και 1996)… μια γενιά που με τις διατροφικές της επιλογές και συνήθειες φαίνεται να οδηγεί τη βιομηχανία τροφίμων σε νέα μονοπάτια. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους και πώς επιδρούν στη διαμόρφωση της διατροφικής μας κουλτούρας;  

Πιο υγιεινές επιλογές διατροφής

Η γενιά των Millennial ξεφεύγει από την επιλογή γευμάτων που φέρουν χαμηλό θερμιδικό φορτίο –κάτι που ήταν ζητούμενο για τις παρελθούσες γενιές– και αναζητά πιο «καθαρές» και υγιεινές τροφές, αυξάνοντας τη ζήτηση για περισσότερα φρέσκα, οργανικά, τοπικής παραγωγής προϊόντα –χωρίς συντηρητικά και πρόσθετα (προϊόντα με «καθαρή ετικέτα» – παρότι ο όρος δεν είναι ακόμα σαφώς προσδιορισμένος και έχει διαφορετική σημασία για κάθε καταναλωτή). 

Τι τρώμε και πώς ακριβώς παρασκευάστηκε;

Είναι από εκείνους που θέλουν να ξέρουν επακριβώς τι είναι αυτό που θα καταναλώσουν, πλήρη διατροφική ανάλυση των συστατικών του και πώς παρασκευάστηκε. Είναι αυτοί που θα διαβάσουν με προσοχή την ετικέτα στη συσκευασία ή θα σκανάρουν το barcode για να πάρουν επιπλέον πληροφορίες γι’ αυτό που πρόκειται να βάλουν στο καλάθι τους. Αυτό δίνει μια καλή ώθηση στις βιομηχανίες τροφίμων για να υπάρχει διαφάνεια στην αναγραφή των συστατικών, ασκώντας παράλληλα πίεση για την παρασκευή ποιοτικότερων τροφών. Στο ίδιο πλαίσιο, ολοένα και περισσότερα εστιατόρια συμπεριλαμβάνουν στο μενού τους τα συστατικά του κάθε πιάτου και την προέλευσή τους.

Τα πάντα κρίνονται από την εμφάνιση

… Ή για να είμαστε πιο σαφείς, από τη συσκευασία. Είναι λογικό ένας καταναλωτής να επιλέξει αν θα δοκιμάσει ή όχι ένα νέο προϊόν που θα δει στο ράφι από τη συσκευασία – αν δεν έχει συλλέξει καμία άλλη πληροφορία γι’ αυτό. Για τους Millennial όμως, αυτό που παίζει βασικότατο ρόλο δεν είναι τα χρώματα ή το εικαστικό, αλλά τα υλικά της, και κατά πόσο αυτά είναι φιλικά προς το περιβάλλον, ώστε να διατηρούν χαμηλό το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Περιέργεια για νέες γεύσεις

Το φαγητό για τη γενιά των Millennial –σε σχέση με τις προηγούμενες– είναι περιπέτεια, γι’ αυτό άλλωστε αρέσκονται να δοκιμάζουν διαφορετικές και έντονες γεύσεις και συνδυασμούς από τις κουζίνες όλου του κόσμου, ασυνήθιστα συστατικά και γενικά κάθε τι καινούργιο. Και φυσικά δεν παραλείπουν τα ‘πειράξουν’ το φαγητό κάνοντας περίεργες προσθήκες ή συνδυασμούς.  

Ευκολία, ευκολία, ευκολία

Για τους Millennial η ευκολία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο ζήτημα της διατροφής, γεγονός που έχει αυξήσει κατακόρυφα τις online παραγγελίες, θέτοντας σε τροχιά ανάπτυξης τον κλάδο του delivery εν γένει, φέρνοντας στο προσκήνιο και την τάση των ghost kitchens («κουζίνες-φαντάσματα» – οι οποίες παρασκευάζουν φαγητό αποκλειστικά και μόνο για delivery).

Eating out

Φυσικά, η ευκολία συνδέεται και με τη συνήθεια του eating out που είναι αγαπημένη συνήθεια για τους Millennial. Ωστόσο, το φαγητό σε ένα εστιατόριο καλύπτει και μια άλλη πολύ σημαντική ανάγκη του ανθρώπου, την ανάγκη για επικοινωνία -όχι εικονική προφανώς- αφού η συγκεκριμένη γενιά περνά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου της μπροστά σε μία οθόνη. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά χρειάζεται περισσότερα σημεία εστίασης για να καλύψει τη ζήτηση που προκύπτει.

Μαγειρική = απόδραση

Μπορεί οι Millennial να επιδιώκουν την ευκολία, ωστόσο ένα ποσοστό αυτών απολαμβάνει και τη μαγειρική στο σπίτι, αφού θεωρούν ότι είναι ένας τρόπος να ξεφεύγουν από την απαιτητική καθημερινότητα που ζουν. Και όταν η μαγειρική δεν είναι απλά λύση ανάγκης, αλλά hobby, ο πειραματισμός με τις νέες γεύσεις είναι μέρος του παιχνιδιού. Αυτό πρακτικά σημαίνει ζήτηση για περισσότερα «πειραγμένα» ή εξωτικά προϊόντα στα ράφια των σουπερμάρκετ.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι αυτή η γενιά έχει ανοίξει το δρόμο για την παραγωγή περισσότερων τροφίμων καθαρής ετικέτας ωθώντας μια ολόκληρη βιομηχανία αλλά και τον αγροδιατροφικό τομέα να ακολουθήσουν και να εξελίξουν την ανάγκη για πιο υγιεινά τρόφιμα. Το μόνο σίγουρο είναι πως αυτός ο δρόμος θα είναι μακρύς.  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Κύριο συστατικό

Κύριο υλικό της συνταγής

Ιδέες για

Ιδιαίτερο χαρακτήρα

Είδος πιάτου

Εποχικότητα

Epochi

Διατροφικές προτιμήσεις

Diatrofikes

Εμπνέουμε
τη διατροφή,
δημιουργούμε τη γεύση.

Έχετε πρόβλημα σύνδεσης; Bοήθεια

Εγγραφή νέου χρήστη

Αποκτήστε ΔΩΡΕΑΝ πρόσβαση στα ebooks και εκπαιδευτικά videos της Provil.

Email*
Ιδιότητα*
Κωδικός*
Επιβεβαίωση κωδικού*

Επικοινωνήστε
μαζί μας,

θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε!

ή προσπαθήστε να το βρείτε στον ιστότοπό μας

Κατηγορίες προϊόντων